Wojewoda Mazowiecki wydał kolejne decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Tym razem dotyczą one dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk.  Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu przekażemy wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Budowa obejmie dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km –  Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk  (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację.

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj  i buduj”.  Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzję ZRID dla całego zadania.

Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów – Mława Północ, Mława Południe, Modła, Żurominek,  Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y III kategorii – Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Kalendarium

31 sierpnia 2011 r. – uzyskano decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych

23 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj

12 stycznia 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą

30 sierpnia 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID

Realizacja S7 Warszawa – Gdańsk

  • Czosnów – Kiełpin – Warszawa (22,1 km) – 4 września 2018 r. ogłoszony został przetarg na opracowanie elementów koncepcji programowej drogi na odcinku Kiełpin – Warszawa (12,9 km). We wrześniu planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą. 3 sierpnia 2018 r. zawarto umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej dla odcinka Czosnów – Kiełpin.
  • Płońsk – Czosnów (35 km) – 21 stycznia 2018 r. zawarto umowę na opracowanie koncepcji programowej, a 6 lipca 2018 r. złożono wniosek o ZRID. Ogłoszone zostały 3 przetargi:

o   Odcinek I od węzła Siedlin (bez węzła) do węzła Załuski (bez węzła) dł. 12,9 km, ogłoszony 5.08.2019, otwarcie ofert 10.09.2019 r.

o   Odcinek II od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła) dł. 12 km,  ogłoszony 12.08.2019 r., otwarcie ofert 17.09.2019 r.

o   Odcinek III od węzła Modlin (z węzłem) do węzła Czosnów (bez węzła) dł. 9,7 km, ogłoszony 19.08.2019 r., otwarcie ofert 24.09.2019 r.

  • Obwodnica Płońska (4,7 km) – oddana do użytku w 2009 r.
  • Pieńki – Płońsk (13,7 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 12 stycznia 2018 r., 30 sierpnia 2019 r. uzyskano decyzję ZRID
  • Strzegowo – Pieńki (22 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 12 stycznia 2018 r., 30 sierpnia 2019 r. uzyskano decyzję ZRID
  • Mława – Strzegowo (21,5 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 20 grudnia 2017 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 19 marca 2018 r.
  • Napierki – Mława (14 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 20 grudnia 2017 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 16 marca 2018 r.
  • Nidzica – Napierki (22 km) – oddany do użytku w 2017 r.
  • Olsztynek – Nidzica (28 km) – oddany do użytku w 2012 r.
  • Ostróda Południe – Olsztynek (20 km) – oddany do użytku w 2017 r.
  • Ostróda Północ – Ostróda Południe (9 km) – oddany do użytku w 2018 r.
  • Miłomłyn – Ostróda Północ (9,2 km) – oddany do użytku w 2016 r.
  • Pasłęk – Miłomłyn (36,5 km) – oddany do użytku w 2012 r.
  • Elbląg – Pasłęk (13,7 km) – oddany do użytku w 2011 r.
  • Obwodnica Elbląga (4 km) – oddana do użytku w 2007 r.
  • Nowy Dwór Gdański – Elbląg (19,1 km) – oddany do użytku w 2018 r.
  • Koszwały – Nowy Dwór Gdański (20,4 km) – oddany do użytku w 2019 r.
  • Południowa Obwodnica Gdańska (18 km) – oddana do użytku w 2012 r.

Źródło: Karol Głębocki

Wydawca oraz Redaktor portalu MlawaInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna

Brak komentarzy