9 sierpnia 2018 r. Kamil Przybyszewski i Wiesław Moszczyński chcąc zakończyć spór o przejazd kolejowy na ul. Kościuszki zaproponowali salomonowe rozwiązanie. Zawnioskowali do Burmistrza oraz Przewodniczącego Rady Miasta o wybudowanie automatycznego przejazdu. Wniosek w całości poniżej.

Wniosek

W związku z tym, iż od wielu lat mieszkańcy Zatorza bezskutecznie walczą o otworzenie przejazdu kolejowego przy ul. Kościuszki w Mławie, wnioskujemy o utworzenie przejazdu użytku publicznego, na którym ruch drogowy jest kierowany przy pomocy samoczynnych systemów przejazdowych, wyposażonych w sygnalizację świetlną i rogatki zamykające ruch drogowy. Dzisiejsza technika stwarza takie możliwości.

Filmik poglądowy:

Urządzenia te uruchamiane są przez zbliżający się do przejazdu pociąg za pomocą czujników torowych. Na przejeździe zainstalowane są urządzenia ostrzegawcze, w skład których wchodzą zazwyczaj: sygnalizatory drogowe świetlne (od 2 do 4 sztuk) uzupełnione sygnałem dźwiękowym (dzwonem lub brzęczykiem) oraz jedna lub dwie pary półrogatek. Uruchomienie sygnalizacji następuje minimum 30 lub 46 sekund – w zależności od ilości zapór – i maksimum 120 sekund przed wjechaniem czoła pociągu na przejazd. Wyłączenie SSP (wygaszenie sygnalizatorów drogowych lub rozpoczęcie podnoszenia rogatek) może nastąpić po upływie minimum 6 sekund od momentu zjechania ostatniej osi z przejazdu. SSP składa się z następujących grup urządzeń: urządzenia oddziaływania (wykrywające zbliżający się do przejazdu pociąg), urządzenia ostrzegawcze (sygnalizatory drogowe, dzwony, rogatki, tarcze ostrzegawcze przejazdowe), urządzenia sterujące, kontrolne, zasilające i inne.

Do tej pory pojawiały się różnego rodzaju pomysły typu budowa kładki pieszej, tunelu itp. inwestycji, które są niezwykle kosztowne. Mówi się o kwotach od 20 milionów wzwyż w zależności od realizowanego projektu co jest nie do udźwignięcia dla budżetu miasta bez wsparcia centralnego. Na owe koncepcje wydano już z miejskiego budżetu 100 tysięcy złotych, a w zamian mieszkańcy nie otrzymali nic.

Należy niezwłocznie zakończyć 12-letni konflikt, na którym próbują żerować pseudo politycy i tzw. „specjaliści” od budownictwa.

Nasza propozycja jest 20 razy tańsza i pozwoli jeszcze lepiej skomunikować nasze miasto. Nie będzie również trzeba wywłaszczać mieszkańców z ich posesji i wyburzać domów mieszkalnych. Koszt budowy takiego przejazdu to około 1,3-1,5 miliona. Przy czym należy zauważyć, że w części kosztów może partycypować PKP. Podobne systemy istnieją w dużych miastach np. (Wrocławiu) przez który, odbywa się ruch kolejowy ale również na trasie kolejowej między Mławą a Warszawą w małych miejscowościach. Jeśli tam można dlaczego nie zastosować tego w naszym mieście?

Obecnie po zlikwidowanym przejściu poruszają się piesi, chcąc sobie oszczędzić drogi (na oddalony wiadukt) co może doprowadzić do tragicznego wypadku. Kto za to weźmie odpowiedzialność?

Przejazd należy otworzyć dla ruchu pieszego, rowerowego ale również samochodowego dla pojazdów do 3,5 tony, karetek, Policji oraz Straży Pożarnej. Samochody ciężarowe mogłyby się nadal poruszać wiaduktem.


Źródło:wikipedia/własne

Wydawca oraz Redaktor portalu MlawaInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna

Brak komentarzy